Fællestime for én eller flere klasser
kr. 2.500,00
Børnene hjælper med at opklare, hvad der ligger bag følelserne. I fællestimen skaber vi et intimt rum, hvor børnene f.eks. sidder i en kreds eller hestesko omkring os. Vi har den røde kuffert med, og i dialog med børnene om deres erfaringer med følelser kommer sokkedukkerne ud af kufferten og fortæller hvem de er, og hvad de kan hjælpe med.
Beskrivelse
Børnene hjælper med at opklare, hvad der ligger bag følelserne
I fællestimen skaber vi et intimt rum, hvor børnene f.eks. sidder i en kreds eller hestesko omkring os. Vi har den røde kuffert med, og i dialog med børnene om deres erfaringer med følelser kommer sokkedukkerne ud af kufferten og fortæller hvem de er, og hvad de kan hjælpe med. Pludselig har én af os en rød hue på og er bange, vred, ked af det eller glad. Men hvad ligger bag? Igennem et lille rollespil får vi børnenes hjælp til at opklare det og komme videre. Og lur mig om ikke glæden kigger forbi bagefter? Måske læser vi uddrag af de fire dialogbøger om Angst, Vrede, Sorg og Glæde, hvor børnene kan genkende sig selv i Anton, Veronica, Sophia og Gabriels historier.
Fællestime og 5-ugers forløb i kombination eller hver for sig
Fællestime og 5-ugers forløb kan kombineres, så fællestimen lægger op til 5-ugers-forløbet, eller de kan fungere hver for sig. Fællestimen kan være for en hel årgang, eller alle børn i indskolingen, alt efter hvor stor skolen er. Fællestimen er en måde, hvorpå elever og lærere/børnehaveklasseledere kan få en introduktion til grundfølelserne og en smagsprøve på et længere forløb